Piloti potřebují mít přesná data o počasí po celou dobu letu. Data o počasí jsou vydávána ve formě tzv. METAR zpráv každou hodinu, u frekventovaných letišť každou půlhodinu. To u kritických fází letu, jako je vzlet a přistání, nemusí být dostačující. Pro získání aktuální informace o směru a rychlosti větru se pak používá tzv. větrný rukáv umístěný na letišti v dohledu dráhy. Jak z tohoto kusu látky vyčíst cenné informace nám vysvětlí Captain Joe.
I ta reklama nad tím článkem mě naučila víc než samotné video…
Ta informace o zjištění rychlosti je zajímavá, ale jinak je to video snad pro retardy ne ? Vážně bylo nutné zhruba 2 minuty vysvětlovat, že když něco vlaje ve větru, že vítr vane z druhé strany ? :-)))))))
Větrné rukávy využívají i řidiči. Kupříkladu s kamionem je boční vítr nebezpečný a u otevřených prostorů jsou občas tyto rukávy k vidění, aby upozornili řidiče na to, že musí počítat s nárazem větru, který ho může vychýlit z jeho směru…