Hra Doom byla revolučním počinem, který změnil celý videoherní průmysl. Strop, podlaha, scrolling oblohy, schody, výtahy, tyto věci do té doby ve 3D akční hře nebyly. Už předchozí hrou Wolfenstein 3D si firma id Software zajistila slávu, ale až tato jim zajistila status legendárních vyvojářů. Příběh, jak se vše událo, a pár zajímavostí k tomu, vám řekne John Romero, jeden ze zakladatelů firmy.
Shareware znamená, že hra (nebo program) nebyla kompletní, a byla limitována buď obsahem, nebo časovým limitem. Doom v této formě obsahoval první ze tří kapitol, to znamená devět úrovní. Pro kompletní hru si člověk musel zaplatit plnou verzi. Jeden z důvodů proč takto nevyšel Doom II, bylo, že si „mnoho lidí myslelo, že první díl dokončili celý, ale byla to jen sharewareová epizoda.“ Takto řekl John Carmack, v rozhovoru pro Doomworld, v roce 2008.